Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2014

Ο Υπουργός Ναυτιλίας απαντά στο Geopolitics.


5-6-14

Με αφορμή τη γιορτή της Ελληνικής Ναυτιλίας το Geopolitics and Daily News συνάντησε τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και του έθεσε ερωτήματα για την Cosco, τις επενδύσεις, την Ελληνική Ναυτιλία και τους Έλληνες εφοπλιστές. 

Geopolitics: Τις επόμενες ημέρες αναμένεται στην Αθήνα ο πρωθυπουργός Λι Κεκιάνγκ συνοδευόμενος από πολυμελή κυβερνητική αντιπροσωπεία.Μια επίσκεψη που έχει άμεση σχέση με την Cosco.

Πόσο σημαντική είναι μια συμφωνία με τον κινεζικό κολοσσό, καθώς είναι γνωστό ότι την ίδια περίοδο το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσει ποιοι όμιλοι από τους έξι που εξεδήλωσαν ενδιαφέρον για τον Πειραιά θα περάσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού;

Μάλιστα σε δημοσίευμα του Dow Jones Newswires αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «Οι Έλληνες θέλουν το λιμάνι του Πειραιά να γίνει μια πύλη για το κινεζικό εμπόριο στην Ευρώπη, και η Cosco είναι ο προτιμώμενος εταίρος».

Μ.Βαρβιτσιώτης: Αναμφισβήτητα η παρουσία του Κινεζικού ομίλου COSCO αναβάθμισε τις δυνατότητες του λιμανιού του Πειραιά κατορθώνοντας να εκτινάξει στα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης και της Μεσογείου.

Ξέρετε κάτι; .. Tο λιμάνι του Πειραιά είναι γεωστρατηγικά σε κρίσιμο σημείο και μπορεί να εξελιχθεί σε διαμετακομιστικό κέντρο προϊόντων από την Ασία για όλη την Ευρώπη. Αυτό οφείλουμε να το αξιοποιήσουμε για να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας αλλά και για να τονώσουμε την διεθνή ισχύ της χώρας μας. Στα υπόλοιπα που αναφέρετε, είναι η διαδικασία της αποκρατικοποίησης που είναι υπό εξέλιξη χωρίς ιδιαίτερες προτιμήσεις. Η θετική είδηση είναι το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον που παρουσιάσθηκε για το λιμάνι και οι προοπτικές που δημιουργούνται για την ανάπτυξη του στο άμεσο μέλλον.



Geopolitics:  Η επένδυση αυτή από την Κίνα, δεδομένου του γεγονότος ότι για πρώτη φορά φέτος η κινέζικη οικονομία θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ, μπορεί να οδηγήσει και σε άλλες επενδύσεις; Μια περαιτέρω συνεργασία πώς θα μπορούσε να αναβαθμίσει τον ρόλο της χώρας μας γεωπολιτικά;

Από την άλλη πλευρά, οι κακές γλώσσες ομιλούν για Κινεζοποίηση του εργατικού δυναμικού - του όποιου δυναμικού επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί σ΄αυτές τις επενδύσεις. Τι έχετε να δηλώσετε επ΄ αυτού;

 Μ.Βαρβιτσιώτης: Η Κινεζική οικονομία δείχνει τεράστια σημάδια ανάπτυξης και αυτό είναι κάτι που το παραδέχονται όλοι οι πολιτικοί αναλυτές. Η συνεργασίας μας φάνηκε ότι απέδωσε και αυτό θέλουμε να συνεχισθεί.

Το στοίχημα, όμως, πλέον, είναι στις παράπλευρες δραστηριότητες που αναπτύσσονται στο λιμάνι, όπως η ναυπηγοεπισκευή ή μονάδες μεταποίησης περιφερειακά του λιμανιού, να εργάζονται ελληνικά χέρια και να κυρίως να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις παραγωγής εδώ. Αυτό μπορούμε να το επιτύχουμε με τη δέσμευση του υποψήφιου επενδυτή να τονώσει με επενδύσεις του την ταλαιπωρημένη ναυπηγοεπισκευή αλλά και άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες στο λιμάνι. Στόχος μας είναι τόνωση της απασχόλησης και η διασφάλιση των εργασιακών συνθηκών για τους εργαζόμενους.


Geopolitics: Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν εκτοπίσει στη δεύτερη θέση τους Ιάπωνες και στην τρίτη τους Κινέζους σύμφωνα με την έκθεση του οίκου Clarkson, έναν από τους πλέον γνωστούς παγκοσμίως στον χώρο της ναυτιλίας. Αξιοσημείωτο είναι, μάλιστα, το γεγονός ότι ένα στα πέντε πλοία που παραγγέλνονται στα ναυπηγεία ανά τον κόσμο ανήκει σε Έλληνες εφοπλιστές και ένα στα τρία πλοία που αγοράζονται ανήκει σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

Σε ποιες κινήσεις θα μπορούσε να προβεί ή σκοπεύει να προβεί το Υπουργείο προκειμένου οι παραγγελίες αυτές να γίνονται σε εγχώρια ναυπηγεία;

 Μ.Βαρβιτσιώτης:  Η δυναμική που αναπτύσσει η ελληνική ναυτιλία στις παραγγελίες κατασκευών νέων πλοίων είναι εκπληκτική και είναι η βασική πηγή αισιοδοξίας για την ελληνική οικονομία τα επόμενα χρόνια. Οι παραγγελίες δεν δίνονται σε ελληνικά ναυπηγεία για διάφορους λόγους. Βασικό πρόβλημα αποτελεί η γραφειοκρατία, ο στρεβλός συνδικαλισμός, καθώς και διοικήσεις που δεν μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν στο έργο τους. Το ζητούμενο είναι ένα: Η ανταγωνιστικότητα! Αν κατάφερε η Ελλάδα να παραμείνει η κορυφαία δύναμη στη ναυτιλία παγκοσμίως ήταν γιατί πέτυχε να παραμείνει ανταγωνιστική. Τα ελληνικά ναυπηγεία δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν αυτόν τον ρυθμό. Ξεκάθαρα χρειάζεται να επανακτήσουν την ανταγωνιστικότητα τους και έπειτα οι παραγγελίες και η τόνωσή τους θα είναι απλά ζήτημα χρόνου.

Geopolitics:  Ποια η θέση σας για τη φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών καθώς πολλά έχουν γραφτεί τόσο στον εγχώριο όσο και στο διεθνή τύπο για τις αντιδράσεις από την πλευρά τους;

 Μ.Βαρβιτσιώτης: Αυτό που πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι ότι ο μόνος κλάδος που η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια είναι η Ναυτιλία. Ως Υπουργός αντιμετωπίζω ένα απέραντο σεβασμό προς τη χώρα μου και το τι έχει πετύχει στη ναυτιλία, σε όποιο διεθνές forum και αν συμμετάσχω. Αυτό έχουμε υποχρέωση να το διαφυλάξουμε αλλά και διευρύνουμε τα οφέλη προς τον ελληνικό λαό. Να δούμε πως μπορούμε να μετατρέψουμε τον Πειραιά, τα Νότια προάστια συνολικά σε διεθνή ναυτιλιακά cluster, σε επιχειρηματικά κέντρα ναυτιλίας. Αυτό μπορούμε να το κατορθώσουμε με φορολογικά κίνητρα και σταθερό θεσμικό πλαίσιο ελκυστικό για επενδύσεις. Με λογικές υπερφορολόγησης καταφέραμε να διώξουμε ναυτιλιακά κεφάλαια προς την Ασία και αυτό είναι κάτι που το φωνάξαμε και στην Ευρώπη, ως Ελληνική Προεδρία.

Geopolitics: Στο ευαίσθητο θέμα της ακτοπλοΐας, λαμβάνοντας υπόψιν μας και τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που έχουν οι περισσότερες εταιρείες, ποια είναι η στρατηγική του Υπουργείου ώστε να μην μειωθεί περισσότερο το δίκτυο των συνδέσεων με τα νησιά;

 Μ.Βαρβιτσιώτης: Η αναδιάρθρωση των γραμμών, με συντομότερα δρομολόγια, οι ευρωπαϊκές επιδοτήσεις για μετατροπή πλοίων σε πλοία που χρησιμοποιούν LNG, για την εξοικονόμηση κόστους στα καύσιμα, καθώς και ενσωμάτωσης της νησιωτικής πολιτικής σε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο που θα προκύπτουν χρηματοδοτήσεις από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία.

Το τελευταίο που σας ανέφερα ήταν στις προτεραιότητες που υιοθετήθηκαν κατά την Ελληνική Προεδρία στη Διακήρυξη των Αθηνών και πρόκειται αδιαμφισβήτητα για τεράστια επιτυχία της Προεδρίας μας.

Geopolitics: Τελειώνοντας, θα θέλαμε μια πρόβλεψή σας για την οικονομική και πολιτική κατάσταση στη χώρα.

Μ.Βαρβιτσιώτης:  Προσωπικά θεωρώ ότι η χώρα βγαίνει από το αδιέξοδο και μπορώ να πω ότι είναι και αισιόδοξος για το άμεσο μέλλον. Τα τέσσερα χρόνια της βαθιάς κρίσης που πέρασε η πατρίδα μας, ήταν τα πιο δύσκολα χρόνια μεταπολεμικά και είχε ως συνέπεια τη ραγδαία πτώση του βιοτικού επιπέδου και την αποδυνάμωση της Μεσαίας Τάξης. Αυτό καλούμαστε και έχουμε ευθύνη να αντιστρέψουμε.

Να ξαναδώσουμε ελπίδα στη Μεσαία Τάξη, να δημιουργήσουμε δουλειές στους νέους ανθρώπους, να συστήσουμε εκείνες τις κοινωνικές δομές που χρειάζεται ένα σύγχρονο και ευρωπαϊκό κράτος. Με ασφάλεια σας μεταφέρω ότι χώρα μας όμως επέστρεψε σε σωστό δρόμο. Ήταν δύσκολο αλλά το πετύχαμε. Αυτό δεν θα το θέσουμε υπό διαπραγμάτευση με κανέναν.

Επιμέλεια: Γιώτα Χουλιάρα
===================================================================

Ιδιοκτησία πνευματικών δικαιωμάτων του Geopolitics & Daily News© 2014. Το περιεχόμενο του site αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του
Geopolitics & Daily News . Οποιαδήποτε πληροφορία (κείμενο, εικόνες, γραφικά) περιέχεται στο site μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για προσωπική, μη εμπορική χρήση. Είναι παράνομη η αντιγραφή, αναπαραγωγή, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, μέρους ή του συνόλου των περιεχομένων του site χωρίς προηγούμενη έγγραφη συγκατάθεση ή αναφορά της σελίδας.

1 comments:

Το γνωστο 'κοκταιλ' απαντων των κυβερνητικων στελεχων που περιλαμβανει τα αιωνίως γνωστα που 'απαιτουνται' για να γεμισουν μια συνεντευξη προς τον κυριαρχο λαο για να περασουμε κατοπιν στον μπουφε.
Τουλάχιστον ας αλλαζαν καποια κλισσε που εχουν παραπαλιωσει για να εχουμε και εμεις την δικαιολογια ότι ξαναξεγελαστηκαμε αφου δεν είχαμε ξαναδοκιμασει το δολωμα.

*** Internet News ***