Τρίτη, 24 Μαΐου 2016

Γαλλία: Δακρυγόνα και ελλείψεις.


24-5-16


Με αντλίες νερού και δακρυγόνα η γαλλική αστυνομία έσπασε τα ξημερώματα τον αποκλεισμό των διυλιστηρίων της Esso και των δεξαμενών του Φο-συρ-Μερ στην περιοχή της Μασσαλίας συναντώντας σθεναρή αντίσταση από τους εκατοντάδες απεργούς εργάτες και συνδικαλιστές που είχαν στήσει οδοφράγματα από τη νύχτα της Κυριακής εμποδίζοντας την πρόσβαση, στο πλαίσιο κινητοποίησης με αίτημα την απόσυρση του νόμου για την απασχόληση.

Ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς ανακοίνωσε ότι θα ακολουθήσουν αστυνομικές επιχειρήσεις για την άρση του αποκλεισμού και των άλλων πετρελαϊκών εγκαταστάσεων που έχουν αποκλειστεί απειλώντας με ελλείψεις καυσίμων τη Γαλλία και κάλεσε τη συνδικαλιστική συνομοσπονδία CGT να επιδείξει υπευθυνότητα στον τρόπο που επέλεξε για να διαμαρτυρηθεί για τη μεταρρύθμιση της απασχόλησης.

«Αποκλείεται να επιτρέψουμε να βρεθούν οι Γάλλοι σε κατάσταση ένδειας, αποκλεισμού, να επιτρέψουμε να μπλοκαριστεί η οικονομία μας. Υπάρχει ένα νομοσχέδιο που υιοθετήθηκε από την Εθνοσυνέλευση με ευθύνη της κυβέρνησης. Δεν πέρασε καμία πρόταση μομφής. Το νομοσχέδιο θα ακολουθήσει τον δρόμο του στη Γερουσία και την Εθνοσυνέλευση. Ζούμε σε δημοκρατία...δεν θα υπάρξει απόσυρση του νομοσχεδίου», διευκρίνισε ο γάλλος πρωθυπουργός.

Σύμφωνα με τον Μανουέλ Βαλς, «η CGT βρίσκεται σε αδιέξοδο. Και το αδιέξοδο δεν είναι ποτέ ο δρόμος που πρέπει να παίρνει κανείς. Ο μόνος δυνατός δρόμος είναι ο δρόμος της υπευθυνότητας και του διαλόγου».

«Η ιδέα της μετωπικής σύγκρουσης είναι παλιά, ξεπερασμένη συντηρητική. Το να παίρνει κανείς ομήρους του καταναλωτές, την οικονομία μας, τη βιομηχανία, να συνεχίζει ενέργειες με στόχο την απόσυρση του κειμένου, δεν είναι δημοκρατικό...Η CGT θα λάβει μία εξαιρετικά σθεναρή , σαφή απάντηση από την πλευρά της κυβέρνησης. Θα συνεχίσουμε να εκκενώνουμε τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις που είναι αποκλεισμένες από αυτήν την συνδικαλιστική οργάνωση», προειδοποίησε.

Η απεργιακή κινητοποίηση πλήττει έξι από τα οκτώ διυλιστήρια της Γαλλίας, εμποδίζοντας την τροφοδοσία των πρατηρίων καυσίμων.

Πηγή:Πρώτο Θέμα 

geopolitics