Τετάρτη, 18 Μαΐου 2016

Ο αγωγός TAP



18-5-16

Ο αγωγός θα περνά από ελληνικό έδαφος σε μια διαδρομή 550 χιλιομέτρων, από τους Κήπους του Έβρου μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Ιεροπηγής. Η διαδρομή του συνεχίζει από την Αλβανία με υποθαλάσσιο αγωγό μήκους 105 χλμ. έως την περιοχή της νότιας Απουλίας.

Το ύψος της επένδυσης φθάνει στο 1,5 δισ. ευρώ και η έναρξη λειτουργίας του υπολογίζεται στα τέλη του 2019 με αρχές του 2020.

Στόχος της Κοινοπραξίας κατασκευής του ΤΑΡ εκτός από την πρόσβαση στις αγορές της δυτικής Ευρώπης είναι και η διακλάδωση προς τις χώρες των Βαλκανίων (Βουλγαρία, Κροατία, Μαυροβούνιο, Βοσνία - Ερζεγοβίνη), μια προοπτική που μπορεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε περιφερειακό δίαυλο εφοδιασμού με φυσικό αέριο.

Σε συνδυασμό με άλλα δύο έργα, τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό Φυσικού Αερίου (IGB) και τον πλωτό τερματικό σταθμό υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη, η κατασκευή των οποίων βρίσκεται στο στάδιο των συζητήσεων και της αξιολόγησης, μπορούν να αναδείξουν την Ελλάδα σε ενεργειακό «παίκτη» στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

geopolitics