Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016

Τουρισμός, στο βάθρο των νικητών!


23-8-16





Γράφει ο Μιχάλης Κόκκινος




Δυστυχώς σαν χώρα δεν είμαστε σε θέση να καυχηθούμε για πολλά πράγματα – ειδικά τα τελευταία χρόνια – οι μικρές στιγμές χαράς που μας χαρίζουν οι επιτυχίες των αθλητών μας στους Ολυμπιακούς Αγώνες πάντοτε αποτελούν ευχάριστο “διάλειμμα” στην μιζέρια της καθημερινότητας. Μετάλλια που παρά τις αντιξοότητες, τις ελλείψεις και τις φτωχές υποδομές συνεχίζουν και έρχονται, κάνοντας την “μικρή” - και ταλαιπωρημένη ελέω κρίσης – Ελλάδα να αισθάνεται για λίγο ικανή για μεγάλα πράγματα. Στο Ρίο φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία να πανηγυρίσουμε αρκετές φορές και να χαμογελάσουμε για τις επιτυχίες των αθλητών μας. Για μία χώρα που παραδοσιακά αρέσκεται στην “μίρλα” και την συνεχή “μουρμούρα”, είναι πολύ σημαντικό να βρίσκει λίγο χρόνο για να ασχοληθεί με κάτι θετικό, ευχάριστο.


Ίσως μετά τις επιτυχίες στον αθλητισμό, ο τουρισμός είναι το μοναδικό “καταφύγιο” ευχάριστων ειδήσεων και επιτυχιών. Το 2016, όπως φαίνεται από τα στοιχεία του ΣΕΤΕ, θα είναι ακόμη μία χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό με πολύ πιο πάνω από τα 26εκατ. επισκέπτες του 2015, να επιλέγουν φέτος την Ελλάδα για τις διακοπές τους, βάζοντας την χώρα στο Top10 των προορισμών της Ευρώπης – και όχι πολύ μακριά από την 1η πεντάδα. Κάτι που όχι άδικα, θα μπορούσαμε να αποδώσουμε ως άθλο, αν σκεφτεί κανείς με ποιες χώρες συνορεύει η Ελλάδα και ποιες οι υπόλοιπες χώρες του Top10. Ο τουρισμός συμβάλει πλέον το 20% του ΑΕΠ της χώρας και είναι ο μόνος κλάδος της οικονομίας που μπορεί να βασίζεται ουσιαστικά η Ελλάδα για να ελπίζει ότι θα καταφέρει κάποια στιγμή να ορθοποδήσει ξανά.

Και τα χαμόγελα σχετικά με τον τουρισμό δύσκολα θα “σβήσουν” τα επόμενα χρόνια, αφού τα προμηνύματα είναι κάτι περισσότερο από ενθαρρυντικά. Πριν λίγες μέρες ο κολοσσός στον χώρο των αερομεταφορών Singapore Airlines ανακοίνωσε ότι το 2017 θα προχωρήσει σε νέα απευθείας low cost σύνδεση Αθήνας-Σιγκαπούρης μέσω της θυγατρικής της Scoot. Η νέα διασύνδεση της Ελλάδας με τη Σιγκαπούρη πέραν του ότι αποτελεί την μακρινότερη πτήση law cost παγκοσμίως - με απόσταση πτήσης που υπερβαίνει τα 10.000 χλμ. - αντικατοπτρίζει εξαιρετικά και την πίεση που δέχονται από την “αγορά” οι αεροπορικές εταιρείες για οικονομικές και γρήγορες πτήσεις από την Ασία προς την Ελλάδα. Καθώς, το νέο δρομολόγιο αναμένεται να “ανοίξει” περισσότερο τις αγορές της Κορέας, της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Ταϊβαν και της Αυστραλίας.

Οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις της Ελλάδας με νέες αγορές για τον τουρισμό αποτελούν μονόδρομο για την ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια. Τα αεροδρόμια είναι η βασική πύλη εισόδου των τουριστών για τη χώρα με τα 2/3 των αφίξεων να προέρχονται από εκεί! Και το ενθαρρυντικό είναι ότι αυτό ακριβώς συμμερίζεται και η ηγεσία του Υπ.Τουρισμού. Με προσωπικές ενέργειες της Έλενας Κουντουρά στα τέλη του περασμένου χρόνου και δίχως πολλές φανφάρες, νέες απευθείας αεροπορικές συνδέσεις εγκαινιάστηκαν με premium αγορές όπως οι ΗΠΑ (τρεις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες ξεκίνησαν απευθείας πτήσεις προς Αθήνα το 2016, μετά από πολλά χρόνια αποχής), οι Αραβικές χώρες, η Κίνα, η Κορέα, η Αγγλία και η Γερμανία. Κάτι που αποτυπώνεται και στην κατακόρυφη άνοδο στο αεροδρόμιο “Ελ.Βενιζέλος”, τον Ιούλιο μόνο +11%. Σκεφτείτε ότι μόνο οι 3 νέες απευθείας πτήσεις από Αμερική (Delta, United, American) οδήγησαν σε αύξηση σχεδόν 50% στις φετινές αφίξεις των Αμερικανών επισκεπτών στην Ελλάδα τους προηγούμενους μήνες.

Ακόμη, πιο σημαντική είναι η απευθείας διασύνδεση των τουριστικών περιοχών με το εξωτερικό, και όχι μόνο των ανεπτυγμένων τουριστικών περιοχών όπως η Ρόδος, η Κρήτη, η Χαλκιδική, η Ζάκυνθος ή η Κέρκυρα, αλλά και των αναπτυσσόμενων όπως η Καλαμάτα, η Σκύρος, η Σάμος, η Καβάλα, η Αλεξανδρούπολη, ο Βόλος κα. Όσο πιο μεγάλη διάχυση των επισκεπτών γίνεται σε λιγότερο κορεσμένους προορισμούς τόσο πιο πολύ θα αυξάνεται το μέγεθος του ελληνικού τουρισμού και θα συμβάλει έτσι πιο ουσιαστικά σε μία περισσότερο ισορροπημένη ανάπτυξη των επιμέρους περιοχών της χώρας.

Ο ελληνικός τουρισμός είναι “καταδικασμένος” να ακολουθήσει μία σταθερή τροχιά ανόδου ως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, για να μπορούμε να ελπίζουμε ότι παρά την κρίσιμη οικονομική συγκυρία της χώρας, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια μέχρι να ανεβούμε ξανά – και οριστικά - στο “βάθρο των νικητών”!


Πηγή:http://marketnews.gr/

geopolitics