Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2016

Eλληνική Εκπαίδευση: Βαθμολογία στο Γυμνάσιο

14-10-16


Γράφει ο Απόστολος Βρανάς

Σε συνέχεια του προηγούμενου άρθρου μας σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις στο χώρο του Γυμνασίου, σχολιάζουμε σήμερα κάποιες αλλαγές σχετικά με την ελάχιστη βαθμολογία ώστε να αποκτηθεί απολυτήριο Γυμνασίου, το οποίο σηματοδοτεί και το τέλος της κατά-το-νόμο υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Ως συνήθως, ξέσπασε αντιπαράθεση και το Υπουργείο Παιδείας ένιωσε υποχρεωμένο να εκδώσει δελτίο τύπου, το οποίο πιο πολύ καταφερόταν εναντίον γνωστής εφημερίδας που κατέκρινε τις αλλαγές, παρά ασχολιόταν με την ουσία της μεταρρύθμισης.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τις νέες ρυθμίσεις, για να πάρει το παιδί το απολυτήριο του Γυμνασίου χρειάζεται είτε σε όλα τα μαθήματα κατ’ελάχιστο 10.00 μέσο όρο (όπως και πριν ...) ή, αλλιώς, μέσο όρο 13.00 αν έχει κάποιο/α μάθημα/μαθήματα με μέσο όρο κάτω από τη βάση (στις προηγούμενες διατάξεις, αυτός ο μέσος όρος ήταν 12.00). Προφανώς, κάθε μέτρο που καθιστά την αποφοίτηση πιο απαιτητική είναι ευπρόσδεκτο και επικροτητέο· σκοπός του σχολείου δεν είναι απλώς να προβιβάζει τα παιδιά αλλά και να ελέγχει και να διασφαλίζει ότι έχουν αποκτήσει τις κατ’ελάχιστον απαιτούμενες γνώσεις.

Διαβάζοντας όμως παρακάτω, το όποιο ενδιαφερόμενο άτομο βρίσκεται προ δυσάρεστης εκπλήξεως! Εάν ο/η μαθητής/ήτρια υπερβεί το 13.00 στο γενικό του μέσο όρο, δεν παίζει ρόλο με τι βαθμό θα ‘κοπεί’ σε κάποιο από τα μαθήματα, είτε είναι της Ομάδας Α’ (‘εξεταζόμενη τετράδα’ Ελληνικής Γλώσσας, Ιστορίας, Μαθηματικών και Φυσικής) είτε είναι της ομάδας Β ή Γ. Θεωρητικά, λοιπόν, (ακολουθώντας το παράδειγμα του προαναφερθέντος δελτίου τύπου), ένα παιδί που έχει γενικό μέσο όρο 17 προάγεται, ακόμα κι αν σε ένα από τα ἐν λόγω τέσσερα μαθήματα έχει βαθμό κάτω από 8 ... Σε ένα πιο ρεαλιστικό παράδειγμα, με μέσο όρο 14.00 μπορεί το παιδί να περάσει την τάξη με 6 στα Μαθηματικά και 7 στη Γλώσσα (λόγω δυσκολιών στην Έκθεση) ...

Εδώ πρέπει να επανέλθουμε σε μία παρατήρηση που είχαμε κάνει στο πρώτο προαναφερθέν άρθρο της στήλης μας, ότι δηλαδή τα μη εξεταζόμενα πλέον μαθήματα ‘υποβιβάζονται’ σε ‘λιγότερο σημαντικά’ και μόνο τα τέσσερα εξεταζόμενα διατηρούν κάποια σημασία στην ιεράρχηση προτεραιοτήτων των παιδιών. Τώρα, λοιπόν βλέπουμε ότι σε αυτά τα ‘πιο σημαντικά’ μαθήματα κατεβαίνει ο πήχης ώστε να μπορούν τα παιδιά να παίρνουν το απολυτήριό τους ευκολότερα. Αυτό ξεκάθαρα δείχνει προς μία φιλοσοφία ‘ήσσονος προσπάθειας’ και είναι τραγικό ότι το Υπουργείο ωθεί τη μαθητιώσα νεολαία ξεκάθαρα προς αυτήν την κατεύθυνση· βέβαια, το ζωντανό παράδειγμα του Υπουργού Παιδείας ο οποίος ομολογεί ο ίδιος ότι διέκοψε τις σπουδές του και, παρ’όλ’αυτά, πέρασε από διευθυντής εφημερίδας και κατέληξε Υπουργός ‘Παιδείας’ με βασικό κριτήριο την κομματική του ταυτότητα συνηγορεί σαφέστατα στο τι ‘μάθημα’ δίνει το Υπουργείο στα παιδιά.

Εάν ο Υπουργός αυτός έβλεπε και λίγο παραέξω, θα έβλεπε ότι για παράδειγμα το ECPE του πανεπιστημίου του Μίσιγκαν (γνωστό στην αγορά ως ‘το αμερικάνικο Προφίσενσυ’) βάζει ακριβώς τον περιορισμό που ο ίδιος θεωρεί ‘αντι-ακαδημαϊκό’: παίρνουμε το Πιστοποιητικό αυτό αν πιάσουμε μέσο όρο 65% (σαν το δικό μας 13 στα 20) αρκεί σε καμία από τις τέσσερις εξετάσεις να μην πέσει κάτω από το 40% (σαν το δικό μας 8 στα 20). Το ECPE είναι παγκοσμίου εμβέλειας και δεν το ‘παίρνουν’ όλοι· έτσι διατηρεί και την αξιοπιστία του στην αγορά.

Το ζητούμενο φυσικά δεν είναι να καταστεί το απολυτήριο Γυμνασίου φόβητρο στα παιδιά, ούτε όμως και να ευτελισθεί και να καταντήσει κουρελόχαρτο – ειδικά για τα λίγα παιδιά για τα οποία λόγω επιλογής ή συνθηκών θα παραμείνει και το ύψιστο σχολικό τους δίπλωμα.

 
---------------------------------------------------------------------------------------------------


Ιδιοκτησία πνευματικών δικαιωμάτων του Geopolitics & Daily News - © 2016.

Το περιεχόμενο του site αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του Geopolitics & Daily News. Οποιαδήποτε πληροφορία (κείμενο, εικόνες, γραφικά) περιέχεται στο site μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για προσωπική, μη εμπορική χρήση. Είναι παράνομη η αντιγραφή, αναπαραγωγή, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, μέρους ή του συνόλου των περιεχομένων του site χωρίς προηγούμενη έγγραφη συγκατάθεση ή αναφορά της σελίδας.

geopolitics