Κυριακή, 12 Μαρτίου 2017

Εξτρεμισμός στην Ευρώπη. Οι φυλακές μας άντρο τρομοκρατών




Γράφει ο Πολυδεύκης
Ειδικός Συνεργάτης του Geopolitics and Daily News


Διαβάστε επίσης:




Η εναλλακτική μέθοδος στελέχωσης της τρομοκρατίας


Πέραν από τους γνωστούς οικονομικούς πόρους, στην οικονομία υπάρχει και μία έτερη έννοια που συνήθως παραβλέπουμε: οι ανθρώπινοι πόροι. Σε αυτό το σημείο οι εξτρεμιστές απαντούν όχι μόνο μέσω της προπαγάνδας και πλύσης εγκεφάλου νεαρών παιδιών, όπως προαναφέρθηκε πως φοβούνται αρκετές δυτικές Υπηρεσίες Πληροφοριών, αλλά και με την αναζήτηση νέων, μεγαλύτερων σε ηλικία μελών, από τις πλέον περιθωριοποιημένες κοινωνίες: αυτές των σωφρονιστικών ιδρυμάτων!



Περίπου σαράντα κατάδικοι που εκτίουν ποινές φυλάκισης σε 9 κοσσοβάρικες φυλακές εξαιτίας των δεσμών τους με την «ΙS», επιχειρούν συνεχώς να επηρεάσουν άλλους κρατουμένους με τις ιδέες του ισλαμικού ριζοσπαστισμού. Σε αυτό τους βοηθούν Ιμάμηδες αμφίβολης προέλευσης, οι οποίοι χωρίς τη γνώση της επίσημης Ισλαμικής Κοινότητας του Κοσσόβου, πραγματοποιούν διαλέξεις στις φυλακές, χρησιμοποιώντας βιβλία που έχουν μεταφραστεί -κυρίως από την αραβική γλώσσα- και φέρουν την υπογραφή « Ebu Harit», τα οποία περιγράφουν το παραδοσιακό Ισλάμ που ήταν παρόν στο Κόσσοβο πριν από 600 χρόνια. Στο Κόσσοβο υπάρχουν περίπου 800 τεμένη και 2.000 εργαζόμενοι στην Ισλαμική Κοινότητα, η οποία είναι υπό τον έλεγχο της τακτικής Ισλαμικής Κοινότητας του Κοσσόβου.

Οι φυλακές είναι το ιδανικό μέρος για την εξάπλωση αυτής της ιδεολογίας. Στο θέμα αναφέρθηκε πρόσφατα ο D. PHILLIPS, Δντής του «Program on Peace-building and Rights» του «Institute for the Study of Human Rights», στο Πανεπιστήμιο «Columbia» της Ν. Υόρκης. Σύμφωνα με τον ίδιο οι φυλακές δεν αποτελούν λύση για τον βίαιο εξτρεμισμό, καθώς σε αυτές δημιουργούνται σχολεία για τους μαχητές…

Οι φυλακές είναι προβληματικές, επειδή σε αυτές οι άνθρωποι πραγματοποιούν επαφές με εξτρεμιστές και έτσι διαμορφώνονται σε ένα είδος "Πανεπιστημίου για μαχητές". Αυτό φάνηκε στο Γκουαντάναμο στην Κούβα, στα κέντρα κράτησης στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν. Το κλείσιμο δεν αποτελεί λύση. Αυτό που χρειάζεται είναι να δοθεί στους κρατούμενους ελπίδα για το μέλλον, δεξιότητες και οικονομικές ευκαιρίες, προκειμένου να έχουν την αίσθηση ότι θα κάνουν κάτι στη ζωή τους και δεν θα στραφούν στον θρησκευτικό εξτρεμισμό.

Η ιδέα του λεγόμενου «Ισλαμικού Κράτους» προέρχεται από φυλακές και οι ηγέτες που τη διέδωσαν, ήταν κρατούμενοι σε αμερικανικές φυλακές και σε φυλακές στην Αίγυπτο, στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν και σε άλλες χώρες. O φόβος εξάπλωσης του εξτρεμισμού υπάρχει λόγω της ψυχολογικής κατάστασης των κρατουμένων.

Οι Αρχές έχουν ανακοινώσει ότι περίπου 316 άτομα από το Κόσσοβο συμμετείχαν στις συγκρούσεις στη Μ. Ανατολή, συμπεριλαμβανομένων 44 γυναικών και 27 παιδιών, δείχνοντας για άλλη μία φορά το ρόλο που μπορούν να αποκτήσουν τα παιδιά μέσα στον ισλαμικό εξτρεμισμό. Πιστεύεται ότι στις εμπόλεμες ζώνες βρίσκονται ακόμη 140 άτομα, ενώ στο Κόσσοβο έχουν επιστρέψει 117.

Το ισλαμικός εξτρεμισμός αποτελεί ένα αυξανόμενο πρόβλημα στο Κόσσοβο, στο οποίο η πλειοψηφία του πληθυσμού είναι Μουσουλμάνοι. Ένας από τους λόγους της ριζοσπαστικοποίησης είναι ότι οι Αρχές αποτυγχάνουν στον έλεγχο της κατάστασης δεδομένης της φτώχειας και της ανεργίας (40% του πληθυσμού).

Σωφρονισμός: Βαλκανικό ή παγκόσμιο πρόβλημα εξτρεμισμού;


Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι μόνο τα σωφρονιστικά ιδρύματα των χωρών στις οποίες ο μουσουλμανισμός αποτελεί το θρήσκευμα μεγάλων πληθυσμιακών ομάδων. Στις γερμανικές φυλακές αυξάνεται ο αριθμός των Μουσουλμάνων κρατουμένων, κυρίως από τις χώρες του Maghreb. Επί παραδείγματι, στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία από τους 16.000 κρατουμένους το 36% δεν είναι Γερμανοί. Πριν από επτά χρόνια το ποσοστό ήταν 28%. O αριθμός των Μουσουλμάνων κρατουμένων ανέρχεται προς το παρόν σε 3.500 περίπου. Στα κρατητήρια το ποσοστό των αλλοδαπών ξεπερνά το 60%, ενώ το 2010 ήταν 47,5%.

O αριθμός των κρατουμένων από το Μαρόκο και την Τυνησία έχει αυξηθεί ραγδαία. Στις αρχές του 2014 οι κρατούμενοι από τις χώρες του Maghreb ανέρχονταν σε 366, ενώ τον Ιανουάριο του 2017 τα στοιχεία κάνουν λόγο για 845. Μάλιστα, ανάμεσα στους αλλοδαπούς κρατουμένους, οι συγκεκριμένοι εκδηλώνουν σε μεγαλύτερο βαθμό άρνηση υπακοής στους κανόνες της φυλακής.

Τα σωφρονιστικά καταστήματα σε όλη τη γερμανική επικράτεια κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και ζητούν επιτακτικά εξειδικευμένο προσωπικό που θα βοηθήσει στην ψυχική ηρεμία και στη σωστή επιμόρφωση των κρατουμένων, προκειμένου να προσαρμοστούν στους κανόνες εγκλεισμού στις γερμανικές φυλακές, καθώς αυξάνονται οι φόβοι για ριζοσπαστικοποίηση κάποιων φυλακισμένων. Ήδη στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία δραστηριοποιούνται 94 επιλεγμένοι ιμάμηδες στα σωφρονιστικά καταστήματα του κρατιδίου.

Το γεγονός πως κάθε Υπουργός Δικαιοσύνης μπορεί να καθησυχάσει το κοινό επειδή δεν θα έχει ενδείξεις ριζοσπαστικοποίησης των κρατουμένων δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Στην περίπτωση της Γαλλίας, αρκετοί δράστες τρομοκρατικών επιθέσεων σε διάφορες περιοχές της χώρες είχαν ριζοσπαστικοποιηθεί στις φυλακές. Επιπλέον, σε όλα τα γερμανικά κρατίδια μπορεί να εντοπιστεί ένας μικρός και σκληρός πυρήνας καταδικασθέντων Ισλαμιστών τρομοκρατών σε διάφορες σωφρονιστικές εγκαταστάσεις.

O ακραίος ισλαμισμός δεν διαθέτει ενδείξεις, αλλά εκδηλώνεται ξαφνικά, από τη στιγμή που βασική αρχή των δραστών είναι να αφομοιωθούν από την δυτική κοινωνία και να παραμείνουν σε stealth κατάσταση μέχρι την κατάλληλη στιγμή.

Πολλοί αλλοδαποί κρατούμενοι των γερμανικών σωφρονιστικών ιδρυμάτων δεν μιλούν καν γερμανικά, είναι αναλφάβητοι και στερούνται οιασδήποτε θρησκευτικής ή πολιτικής παιδείας. Το κράτος επιχειρεί να λάβει όψιμα μέτρα, όπως η πρόσληψη ιμάμηδων, οι οποίοι καλούνται να διδάξουν στους κρατουμένους τους νόμους και τους κανόνες. Εν ολίγοις, μία διαδικασία που θα έπρεπε να ξεκινήσει εντός των χωρών από τις οποίες προέρχονται οι μετανάστες επιχειρείται να πραγματοποιηθεί εντός ευρωπαϊκού χώρου και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις εν μέσω κράτησης και περιορισμού των ελευθεριών.

Άλλο ένα δείγμα ευρωπαϊκής υποκρισίας


Όπως γίνεται αντιληπτό, επιστημονικά είναι αδύνατο να σωφρονίσεις κάποιον που αποτελεί ξένο κύτταρο για την κοινωνία, χωρίς να γνωρίζει ούτε τη γλώσσα αυτής για να μπορεί να επικοινωνήσει με τα μέλη της. Στόχος των ιμάμηδων σε αυτή την περίπτωση δεν είναι ο σωφρονισμός αλλά η υφαρπαγή εμπιστοσύνης, μέσω του διαλόγου, των φυλακισμένων και ο εντοπισμός των πιο ευεπίφορων στη ριζοσπαστικοποίηση. Αυτό αποδεικνύει πως η δυτική κοινωνία πλέον τρέχει να θεραπεύσει την ασθένεια που η ίδια προκάλεσε.

Πριν φιλοσοφήσουμε για την μοίρα των ανθρώπων εντός ή εκτός συνόρων είναι πολύ ση μαντικό να γνωρίζουμε τι είναι θρησκεία και τι κουλτούρα, τι ανήκει στην ισλαμική θρησκεία και πού ξεκινά η φανατική σκέψη, ποια θρησκευτικά αναγνώσματα είναι μετριοπαθή και ποια βρίθουν αναφορών ακραίας ιδεολογίας. Η θρησκεία δεν αποτελεί από μόνη της αιτία για συρράξεις και πράξεις βίας, αντιθέτως αποτελεί το μέσο με το οποίο ο άνθρωπος έχει επιλέξει να αντιληφθεί τη φύση του και μία ανώτερη από αυτόν δύναμη. Δεν επιβάλλεται αυτεπάγγελτα ούτε ανήκει σε κάποιο εισαγγελικό γραφείο.

Ωστόσο όπως δε μπορούμε να καταδικάσουμε συλλήβδην ανθρώπους που πιστεύουν σε κάποιο διαφορετικό θρήσκευμα ή δόγμα οφείλουμε να προστατεύουμε και τη λογική μας από νεοφιλελεύθερες επιθέσεις συλλήβδην a priori αθώωσης παιδιών, μεταναστών και κάθε άλλης κοινωνικής κατηγορίας η οποία θεωρείται αδύναμη. Η φύση του αναξιοπαθούντα δεν αποτελεί οφειλή ενοχών για την κοινωνική βάση, αλλά για τις εταιρείες που χρηματοδότησαν και χρηματοδοτούν την εξαθλίωση των χώρων προέλευσης των εν λόγω ατόμων.

Η άμυνα στην προπαγάνδα της πολιτικής και κοινωνικής ελίτ


Αυτός που μοιράζεται τη φτώχεια του άλλου, απλά καταδικάζει τον εαυτό του, χωρίς να τον σέβεται, σε φτωχοποίηση και εξίσωση της εξαθλίωσης. Η πραγματική αρωγή δεν είναι η αφαίρεση του μεσημεριανού γεύματος από την οικογενειακή εστία, υπό μορφή τιμωρίας, καθώς αυτό δεν απαλλάσσει τον αναξιοπαθούντα από το μαρτύριό του, αντιθέτως αυξάνει έτι περισσότερο την κοινωνική τάξη των «αθλίων». Η αγανάκτηση της κοινωνικής βάσης έναντι της επιβολής της αναξιοπαθούς φύσης των μεταναστών οφείλει να εκδηλώνεται στοχοποιώντας απευθείας την κερδοσκοπία του ολέθρου, δηλαδή την κορυφή της κοινωνικής και οικονομικής πυραμίδας που αποτελεί και την ελίτ λήψης αποφάσεων. Οι γαλλικές εταιρείες καλλυντικών, η «LAFARGEHOLCIM», οι ανίερες εμπορικές συμφωνίες Ευρώπης και Σ. Αραβίας αποτελούν μέρος της αιτίας της μετατροπής του ανθρώπου σε αναξιοπαθούντα.

Το δίκαιο δεν είναι θέμα άποψης, αλλά ανθρώπινης φύσης και ο συμμερισμός των άλογων συναισθημάτων είναι υποβιβασμός της λογικής. Αυτό σημαίνει ότι αντί άκριτης συμπόνιας η κοινωνία οφείλει να επιδείξει κριτική στις υποδομές της και στην κορυφή της πυραμίδας της. Εν τέλει, οι πραγματικές ενοχές που νοιώθουν κάποιοι έναντι των αναξιοπαθούντων και επιχειρούν να μεταφέρουν και στον κοινωνικό τους περίγυρο είναι απότοκο της ανάξιας κτήσης της κοινωνικής και οικονομικής θέσης τους. Η κοινωνία που αποδέχεται αυτού του είδους την κατήχηση απλά μετατρέπεται σε προφυλακτικό των πραγματικών υπαίτιων και είναι συνυπεύθυνη για τη διαιώνιση του κοινωνικού μαρτυρίου.


==========================================


 Ιδιοκτησία πνευματικών δικαιωμάτων του Geopolitics & Daily News - © 2017.


 Το περιεχόμενο του site αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του Geopolitics & Daily News. Οποιαδήποτε πληροφορία (κείμενο, εικόνες, γραφικά) περιέχεται στο site μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για προσωπική, μη εμπορική χρήση. Είναι παράνομη η αντιγραφή, αναπαραγωγή, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, μέρους ή του συνόλου των περιεχομένων του site χωρίς προηγούμενη έγγραφη συγκατάθεση ή αναφορά της σελίδας