19/9/17

Forbes: Η Ινδία και η Ιαπωνία δεν μπορούν να σταματήσουν την Κίνα



Του Panos Mourdoukoutas
Forbes 
Η Ινδία και η Ιαπωνία ανέλαβαν πρόσφατα μια νέα αποστολή: να δαμάσουν τις φιλοδοξίες της Κίνας να αναλάβει τον έλεγχο των εμπορικών οδών στον Ινδικό Ωκεανού, περικυκλώνοντας την Ινδία κατά τη διαδικασία.

Ωστόσο, δυσκολεύονται να εκτελέσουν αυτή την αποστολή που εμποδίζει την κινεζική επέκταση στον Ινδικό Ωκεανό. Μπορεί να είναι πολύ αργά και στερούνται πόρων.

Οι δύο χώρες πραγματοποιούν ετήσιες συναντήσεις για την ενίσχυση των οικονομικών και στρατιωτικών δεσμών τους. Μία από αυτές λαμβάνει χώρα αυτή την εβδομάδα μεταξύ του Πρωθυπουργού της Ιαπωνίας Shinzō Abe και του πρωθυπουργού της Ινδίας Narendra Modi. Η Ιαπωνία, για παράδειγμα, έχει βοηθήσει την Ινδία να βελτιώσει τις υποδομές της και να ενισχύσει τις πυρηνικές δυνατότητές της. Και έχουν πραγματοποιήσει κοινές ναυτικές ασκήσεις στον Ινδικό Ωκεανό. Όπως μία πέρυσι, στο Malabar στον κόλπο της Βεγγάλης.

Ο Ινδικός Ωκεανός θεωρούνταν ανέκαθεν στρατηγική πλωτή οδός για το εμπόριο μεταξύ της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής αφενός και των ασιατικών χωρών αφετέρου. Αλλά η σημασία του έχει ενισχυθεί περαιτέρω τα τελευταία χρόνια με την άνοδο της Κίνας –ως σημαντικού εμπορικού ανταγωνιστή της Ιαπωνίας και αμφισβητία της κυριαρχίας της Αμερικής τόσο στον Ινδικό Ωκεανό όσο και στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Στην πραγματικότητα, η Κίνα δεν μπορεί να εξασφαλίσει την κυριαρχία της στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας χωρίς να επεκτείνει την παρουσία της στον Ινδικό Ωκεανό. Για έναν απλό λόγο. Ο αποκλεισμός του πορθμού της Μαλάκκα από τις ΗΠΑ και η συμμαχία τους θα εμποδίσει την πρόσβαση της Κίνας στις προμήθειες πετρελαίου της Μέσης Ανατολής και στη "Δεύτερή Ήπειρό" της, την Αφρική.

Αλλά η Ινδία και η Ιαπωνία έχουν καθυστερήσει στην εκτέλεση της αποστολής τους. Η Κίνα κατέχει ήδη ένα βασικό θαλάσσιο "φυλάκιο" στον Ινδικό Ωκεανό: το λιμάνι Hambantota στη Σρι Λάνκα, το οποίο ανήκει επίσημα στην Κίνα για 99 χρόνια, μετά τη συμφωνία ορόσημο που υπογράφηκε πρόσφατα.

Και εργάζεται πυρετωδώς με το Πακιστάν για να οικοδομήσει μια εναλλακτική διαδρομή προς τη Μέση Ανατολή και τον διάδρομο οικονομικής συνεργασίας Αφρικής-Κίνας (CPEC), περικυκλώνοντας την Ινδία.

Πέραν της καθυστέρησης, οι δύο χώρες δεν διαθέτουν τους οικονομικούς πόρους για να σταματήσουν την Κίνα. Ενώ η οικονομία της Ινδίας αναπτύσσεται σε αντίστοιχους ρυθμούς με την Κίνα, το κατά κεφαλήν ΑΕγχΠ της είναι περίπου το ένα τρίτο εκείνου της Κίνας. Το κατά κεφαλήν ΑΕγχΠ της Ιαπωνίας είναι πενταπλάσιο του ΑΕΠ της Κίνας, αλλά η οικονομία της μετά βίας αναπτύσσεται, έχοντας εγκλωβιστεί στον βάλτο του χρέους.

Εκτός κι αν σχεδιάσουν μια έξυπνη στρατηγική για να εξοντώσουν τις επεκτατικές φιλοδοξίες της Κίνας.

Εν τω μεταξύ, οι διεθνείς επενδυτές θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στις εξελίξεις αυτές, καθώς τοποθετούν τα στοιχήματά τους στις χρηματοπιστωτικές αγορές της περιοχής.
Index/Fund12-month Performance
IShares China (FXI)16.50%
Global X MSCI Pakistan (PAK)12.61
iShares S&P India 50 (INDY)-5.30

*Αναδημοσίευση από Capital.gr

==========================================

 Ιδιοκτησία πνευματικών δικαιωμάτων του Geopolitics & Daily News - © 2017. Το περιεχόμενο του site αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του Geopolitics & Daily News. Οποιαδήποτε πληροφορία (κείμενο, εικόνες, γραφικά) περιέχεται στο site μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για προσωπική, μη εμπορική χρήση. Είναι παράνομη η αντιγραφή, αναπαραγωγή, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, μέρους ή του συνόλου των περιεχομένων του site χωρίς προηγούμενη έγγραφη συγκατάθεση ή αναφορά της σελίδας